onsdag den 23. juli 2014

Holland - we like :-)

I søndags sejlede vi videre fra det britiske.
Om aftenen kom vi igennem Dover/London området og f*** der var meget trafik.
På min nattevagt kom jeg chokerende tæt på en mega tanker - jeg kunne høre hans bovvand!!
Mandag fik vi vind og søsyge om bord og ingen lyst til at spise eller lave mad.
Tirsdag morgen/middag "kæmpede" vi os rundt hjørnet af nordvestlige Holland Til tider med modstrøm og en fart på 2,5 knob, øv.
Da Agnes undervejs igen havde fået feber og var dårlig blev det en let beslutning at gå i havn i Vlieland.

Kysten ser ud som ved Vesterhavet tager brodden af den værste hjemve.

Efter en rigtig god nattesøvn fik jeg fat i en læge her, og hun kunne konstatere, at Agnes har en urinvejs infektion.
Godt vi endelig kom til lægen :-)

Nu vil vi nyde smukke Vlieland og komme til kræfter til på fredag, hvor vejrudsigten igen ser lovende ud.

Så næste uge håber vi på at nå hjem......

2 kommentarer:

  1. Fortsat god vind, selvfølgelig af den rigtige slags, til alle jer gæve sejlere og god bedring til Agnes. Selv om I glæder jeg til at anduve DK, så nyd alligevel samværet og livet om bord på båden. Det bliver overraskende hurtig hverdag :-) We know!!! Kh. BLISS /L

    SvarSlet
  2. Hej Hej med jer :-) Fortsat god vind mod DK :-) og rigtig god bedring med Agnes. Mkh og tanker Iben

    SvarSlet